GARANTI, SERVICE OG VEDLIKEHOLD
- Generelle vilkår
Retningslinjene for garanti og service gjelder bare for SUBLUE produkter kjøpt til eget bruk av privatpersoner
Omfang
- SUBLUE garanterer at produktene under normal bruk ikke har material- og prosessfeil i løpet av garantiperioden. Garantiperioden skal starte fra datoen du mottok produktet, eller på annen måte fastsatt av SUBLUE.
- SUBLUE og det autoriserte servicestedet garanterer bare produkter med gyldig og aktivert sertifikat.
- Fra kjøpsdatoen vil SUBLUE og dets autoriserte servicested tilby 6/12 måneders gratis garantiservice som er gjeldende for de offisielle produktene (se tabell for detaljer).
Type | Inkludert | Garanti Periode |
Chassis og hovedkort | Chassis, hovedkort, knapper, batterirom, deksel foran og deksel bak | 12 måneder |
Bevegelses systemer | Motor, motorkontroll, propeller og fester | 6 måneder |
Batteri og lader | Batteri, lader | 6 måneder |
Hvordan få garantiservice?
- Innen garantiperioden, hvis produktet ikke fungerer funksjonelt, kan du kontakte Sublue Norden for kundeservice.
Forberedelser før en eventuell garantiservice
Følg disse trinnene for garantiservicen:
√ Følg SUBLUE serviceprosess;
√ Fjern alle funksjonelle komponenter, reservedeler, valgfrie komponenter, endrede komponenter og tilbehør som det ikke skal utføres service på;
√ Kun eier av produktet kan bestille service/garantiservice.
Garantiservice prosedyre
- Vennligst beskriv problemet med produktet i detalj i samtale med Sublue.
- SUBLUE-teamet vil prøve å bedømme samt løse problemet ditt via telefon, e-post og fjernhjelp.
3.Hvis problemet ikke kan løses via telefon, e-post osv., kan du sende produktet tilbake til SUBLUE for ytterligere inspeksjon. SUBLUE vil ordne tjenesten i henhold til produktets garantitype. Detaljene er spesifisert i følgende “Del 2 Service typer support”.
Skifte av produkt og komponenter
- Hvis garantien innebærer utskifting av produkter eller komponenter, vil de utskiftede produktene og komponentene være SUBLUEs eiendom. Og erstatningen vil være din eiendom. Bare de originale produktene og komponentene i SUBLUE kan byttes ut.
- Bytte av deler kan bety ikke helt ny del, men de er definitivt i god stand men tilsvarer minst den delen som ble skiftet. Erstatningen beholder den samme kundeservicen i løpet av den gjenværende garantiperioden som for det opprinnelige produktet, og knyttes til et nytt SN-nummer.
Bruk av personlig kontaktinformasjon
Ved garanti, vil SUBLUE bruke mottatt informasjonen til å utføre tjenesten i henhold til denne policyen. Vi vil kontakte deg for å få spørre om du er fornøyd med tjenesten vår, eller informere om eventuelle tilbakekallings- eller sikkerhetsspørsmål. For de ovennevnte formålene godkjenner du å gi oss den informasjonen for å sikre utvikling av våre produkter. Ved krav, kan vi også gi den informasjon vi sitter på.
Hva som ikke dekkes av garanti
Følgende tilfeller dekkes ikke av vår garanti policy:
× Kollisjons- eller fallulykker som ikke skyldes teknisk feil eller kvalitet på produktet
× Skader forårsaket av uautorisert remontering, demontering, åpning av skall og annen oppførsel utført av uoffisielle instruksjoner;
× Skader forårsaket av feil montering, bruk og drift som ikke er i henhold til den offisielle instruksjonen;
× Skader forårsaket av uautorisert vedlikehold som ikke er i henhold til veiledningen;
× Skader forårsaket av kortslutning grunnet uoffisiell utførelse eller feil bruk av batteri og lader;
× Skader forårsaket av tøff og uvøren bruk;
× Skader forårsaket av manglende obligatorisk skifte av ødelagte eller gamle komponenter
× Skader forårsaket av utilstrekkelig utladning ved lite strøm eller bruk av batteri med manglende kvalitetskontroll
× Produktet er benyttet i omstendigheter det ikke er laget for;
× Feil eller skade forårsaket av bruk av tilbehør som ikke er spesifisert av SUBLUE eller inkompatible komponenter;
× Produkter eller komponenter hvor identifikasjonsetiketten er modifisert eller fjernet;
× Produkter med normal bruksslitasje;
× Produkt som ikke er nødvendig vedlikeholdt.
Ansvarsbegrensning
SUBLUE er kun ansvarlig for tap eller skade på produktene i følgende tilfeller: produktet eies av SUBLUE; produktet transporteres til/fra SUBLUE.
I følgende tilfeller, uansett om noen av resolusjonene her oppfyller det grunnleggende formålet, og om kravet er basert på kontrakt, garanti, uaktsomhet, strengt ansvar eller annen ansvarsteori, er SUBLUE og dets tilknyttede selskaper, leverandører, distributører eller tjenesteleverandører ikke ansvarlig, selv om muligheten for disse sakene er kjent, er det intet unntak: 1) Tredjeparten krever erstatning mot deg; 2) Dataene dine blir tapt, ødelagt eller avslørt; 3) Spesiell, tilfeldig, indirekte eller sekundær skade, inkludert men ikke begrenset til tap av fortjeneste, forretningsinntekt, goodwill eller forventede besparelser. Uansett skadeårsak, skal hele ansvaret til SUBLUE og dets tilknyttede selskaper, leverandører, distributører eller tjenesteleverandører være begrenset til de direkte tapene du faktisk har lidd, og skal ikke overstige beløpet du betalte for produktene.
Ovennevnte begrensninger gjelder ikke personskade (inkludert død) som SUBLUE er juridisk ansvarlig for, samt erstatning for tap av fast og materielt løsøre.
Noen land eller regioner eller jurisdiksjoner tillater ikke etterforskning eller begrensning av tilfeldige eller følgeskader, så undersøkelsen eller begrensningen ovenfor gjelder kanskje ikke for deg.
REKLAMASJONER
- Reklamasjonsservice og support
SUBLUE tilbyr følgende reklamasjoner: retur, utskifting og vedlikehold. For mer informasjon, kontakt SUBLUE eller autorisert agent. Du må fylle ut søknadsskjemaet og sende det sammen med produktet til SUBLUE.
Følgende betingelser kan brukes for retur:
√ Innen 7 virkedager etter mottakelse, må du forsikre deg om at det ikke er produksjonsfeil, og at emballasjen, tilbehør, gaver, instruksjoner ikke har noe skade, ingen aktivering har skjedd,
√ Innen 7 virkedager etter mottakelse er det en ytelsesfeil som ikke skyldes feil bruk.
I følgende tilfeller har vi rett til å avvise kundens returforespørsel
× Forespørsel om retur utover 14 virkedager fra mottaksdato.
× Ufullstendig retur av produkter, ufullstendig emballasje, tilbehør, gaver, instruksjoner eller skade forårsaket av menneskelige faktorer.
× Innehar ikke gyldig kjøpskvittering eller falsk/endret kvitteringen.
× Kollisjoner og riper forårsaket av bruk, samt feil forårsaket av uautorisert demontering, fremmedlegemer (vann, olje, sand osv.), Feil installasjon og bruk.
× Ødelagt og endret produktetikett, serienummer, vanntett merke, forfalskningsmerke osv.
× Produkter skadet av eksterne faktorer som brann, flom, lyn, trafikkulykker og andre naturkatastrofer
× Etter å ha kontaktet SUBLUE for å bekrefte returen, men ikke sendt inn varene etter reklamasjonsfristen på 14 dager.
× Andre årsaker beskrevet i policyen.
Følgende betingelser kvalifiserer til nytt produkt
√ Innen 15 virkedager etter mottakelse, har produktet blitt skadet under transporten og med utfylt skadeskjema fra logistikkselskapet.
√ Innen 15 virkedager etter mottakelse, er produktet alvorlig inkonsekvent med den originale produktbeskrivelsen i en eller flere virkemåter.
√ Innen 15 virkedager etter mottakelse, er det en ytelsesfeil som ikke er forårsaket av menneskelig faktor.
I følgende tilfeller gis ikke bytterett
× Forespørsel om bytte etter 15 virkedager fra mottaksdato.
× Ved manglende kjøpskvittering eller forfalsket kvittering.
× Ufullstendig innsending av produkt eller med påførte skader.
× Det finnes ingen kvalitetsproblemer etter inspeksjon av SUBLUE teknisk supportavdeling.
× Kollisjoner og riper forårsaket av ikke-produktkvalitet, samt problemer forårsaket av uautorisert montering, fremmedlegemer (vann, olje, sand osv.), Feil installasjon og bruk.
× Fjerning eller endring av produktetikett, serienummer, vanntett merke, forfalskningsmerke osv.
× Produkter skadet av eksterne faktorer som brann, flom, lyn, trafikkulykker og andre naturkrefter;
× Etter å ha kontaktet SUBLUE for å bekrefte returen, men ikke sendt varen i retur innen 7 virkedager.
× Produktet har blitt skadet under transporten, men med manglende skadesertifikatet gitt av logistikkselskapet.
× Andre saker beskrevet i policyen.
Søknad om garantiservice
Du kan søke om garantiservice hvis det er en produksjonsfeil innenfor garantitiden.
Under følgende forhold yter vi gratis garantiservice
√ Under normal bruk innen garantiperioden hvor det en produksjonsfeil som ikke er forårsaket av menneskelige faktorer.
√ Det er en ytelsesfeil som ikke er forårsaket av uautorisert demontering, modifisering eller installasjon styrt av ikke-offisielle instruksjoner og andre ikke-menneskelige faktorer.
√ Gyldig kjøpskvittering.
Under følgende betingelser yter vi ikke gratis garantiservice
× Menneskeskapt kollisjonsskader eller ødeleggelser som ikke skyldes produktkvalitetsproblemer.
× Skader forårsaket av uautorisert remontering, demontering, åpning av skall og annen oppførsel styrt av uoffisielle instruksjoner.
× Skader forårsaket av feil montering, bruk og drift som ikke er veiledet av den offisielle instruksjonen.
× Skader forårsaket av uautorisert vedlikehold som ikke styres av den offisielle instruksjonen.
× Skader forårsaket av kretsendring styrt av uoffisiell instruksjon eller feil bruk av batteri og lader.
× Skader forårsaket av feil bruk som ikke fulgte instruksjonene.
× Skader forårsaket av bruk i tøff tilstand.
× Skader forårsaket av manglende service grunnet aldring eller skade på komponenter.
× Skader forårsaket av pålitelighets- og kompatibilitetsproblemer når du bruker tredjepartskomponenter uten SUBLUE autorisasjon.
× Skader forårsaket av utilstrekkelig utladning på grunn av lav strøm eller bruk av batteri med kvalitetsproblem.
× Serienummeret eller den identifiserte etiketten blir endret eller fjernet.
× Bekreftet vedlikeholdstjeneste etter å ha kontaktet SUBLUE, men ikke sendt produktene innen 7 virkedager.
ANNEN INFORMASJON
- Annen informasjon
√ Hvis produktet ikke fungerer normalt, se i brukerhåndboken før du kontakter SUBLUE.
√ SUBLUE dekker kun kostnader ifm. reparasjon såfremt ingen lovmessige hjemler overstyrer dette.
√ Ved innsending av produktet til SUBLUE, gjør kunde utlegg for returfrakt.
√ Du må sende det defekte produktet tilbake. Etter mottakelse vil SUBLUE autorisert agent eller SUBLUE kundesenter inspisere for å bekrefte ansvaret for problemet. Hvis det er en kvalitetsfeil på selve produktet, er SUBLUE ansvarlig for inspeksjon, material- og arbeidsavgift inkludert frakt.
√ Hvis det inspiserte produktet ikke oppfyller kravene til gratis vedlikehold, kan du velge å betale for vedlikehold eller motta produktet tilbake igjen.
√ Hvis problemet ikke er omfattet av garantien (for eksempel menneskeskapte skader), vil vi belaste inspeksjonsavgiften, erstatningsgebyret, testavgiften samt fraktkostnad for retur.
√ Ikke send batterier med skadede celler, buler, lekkasje osv. tilbake. Hvis det er blitt sendt, vil SUBLUE håndtere retur av avfallet.
√ I tilfelle vanninntak vil produktets ytelse bli alvorlig påvirket og det vil ikke være behov for vedlikehold. I slike tilfeller erstattes produktet. Gjør oppmerksom på dette ved innsending av produktet.
√ Før produktet repareres, må du ta av ekstrautstyret og elementene som er festet (inkludert, men ikke begrenset til, dekorative klistremerker, UAS-klistremerker, lakkering/maling osv.). SUBLUE er ikke ansvarlig for skader og tap på slike gjenstander og dekorasjoner.
√ For å sikre dine normale rettigheter, vennligst sjekk om produktet er i god stand (for eksempel skade forårsaket av logistikk eller andre grunner) når du signerer for mottak. Hvis det er noe, vennligst send oss en tilbakemelding innen 7 virkedager fra signeringsdatoen. Ellers vil produktet være betraktet som ikke skadet og inneha normal ytelse.
√ Med mindre respektive bestemmelser i loven inntrer, er SUBLUE ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tap forårsaket av kundens feil bruk på grunn av brudd på de spesifiserte eller underforståtte instruksjonene eller bruken utenfor rammen av denne garantien (f.eks. Utgifter til lagringsutstyr, transport, batterier osv.).
VEDLIKEHOLD
Rengjøring etter bruk
Etter at du har brukt Sublue i sjø- eller ferskvannsmiljø, må du rengjøre den som følger innen 30 minutter:
- Senk produktet helt ned i en beholder fylt med rent vann i 20 minutter.
* Rent vann er ikke sjøvann.
* Ikke tilsett vaskemiddel, rensemidler eller andre kjemiske rengjøringsmidler i vannet.
* Når produktet er nedsenket i vann, vil noen luftbobler strømme ut fra hull i kroppen. Dette er ikke en feil.
- Trykk på bryterne med begge hender for å få kjøre produktet i 3 sekunder mens den er delvis i vann. Gjenta dette trinnet 5-10 ganger.
* For å forhindre sprut av vann, hold propellutløpet mot bunnen av beholderen.
* Siden produktene har større trykk i vann, løft den litt opp for å frigjøre et større område i vannet for enklere rengjøring og kontroll
- Rist og rengjør produktet for å fjerne eventuelle festede fremmedlegemer.
- Tørk av vannet med en ren, myk, tørr klut. Forsikre deg om at det ikke er vann rundt skroget og batteriene. Fjern batteriene og tørk dem separat på et kjølig, ventilert sted.
* Bruk aldri varmlufts vifte eller tørketrommel til tørking.
Lagring
Hvis produktet ikke skal brukes på en stund, vær oppmerksom på at produktet og batterier skal oppbevares separat. I mellomtiden må du følge disse retningslinjene:
- Sørg for at produktet lagres i et kjølig, ventilert miljø med temperaturer over 0 ° C og under 50 ° C.
- Unngå direkte sollys.
- Unngå steder med dårlig ventilasjon eller fuktighet over 65%.
- Hold deg borte fra varme, ild og steder hvor barn kan nå.
- Hold deg borte fra enheter som kan generere sterke magnetfelt.
- For å forhindre at muggdannelser, ta den ut minst en gang hver måned og bruk den i omtrent 10 sekunder.
- Lad batteriene minst en gang hver tredje måned.
GARANTISERTIFIKAT:
- Hva er garantisertifikatet
Garantisertifikat er et viktig dokument for å få service, så ta godt vare på det.
Ta det med hver gang du søker service eller garanti. Garantikortet sammen med kjøpsfaktura er produktets garantisertifikat.
* Merk: Produktet vårt har livslang vedlikeholdstjeneste.
I henhold til SUBLUE-policyen vil SUBLUE sette fabrikkdatoen for produktet som starttidspunkt for garantien, hvis du ikke kan levere gyldige og utfylte sertifikater.
- Beskrivelse av SN-kodeposisjon
Hvordan finne SN-koden
Serienummeret (dvs. SN-kode) er den eneste identifikasjonen av produktet. Oppgi SN-koden når du søker service/garantiservice. Mistet av SN-kode vil påvirke retten til garanti, ta godt vare på det.